söndag 2 november 2008

Vilken dag har ni gjort ÄP?

Östradiolvärdet var bra och jag ska fortsätta med oförändrad dos, Puregon 100IE/dag. Ultraljud på tisdag.
Vår dag i Malmö igår var underbar och jag shoppade loss mer än vad som egentligen var lämpligt, men jag bryr mig faktiskt inte! Supernöjd med mina inköp:)
Jag har börjat grubbla lite på tid för ÄP för jag misstänker att det kommer krocka med ett möte på arbetet som verkligen är riktigt, riktigt viktigt. Jag kan inte försöka räkna ut det med utgång från vårt förra försök eftersom jag fick coasta för att få ner östradiolvärdet och ÄP fick skjutas fram. Har inte heller fått någon preliminär tid från kliniken.
På vilken dag har ni andra gjort ÄP?
Naturligtvis går ju det här före arbetet, ingen tvekan om den saken men vi ska prata om vår framtida organisation och då gäller det att försvara sina intressen! Det är därför jag är en aning bekymrad...
Stramar och spänner lite över äggstockarna fortfarande, annars inget nytt på symtomfronten.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fick göra ÄP på onsdagen efter VUL.

Signora sa...

Jag blev ju överstimulerad och därför blev jag nog plockad någon dag för tidigt, men det var ialla fall på dag 12 räknat från första stimuleringssprutan. Jag hade då 150 IE och sprutade med Gonal-F. Andra förutsättningar än för dig alltså.
Nu sprutar jag dock, precis som du, 100 ie Puregon. Och jag funderar också på när ÄP kan tänkas bli för jag ska boka en resa utifrån det.

Anna-Bell sa...

Jag plockades på ägg 13 dagar efter första sprutan. Jag gjorde VUL en onsdag och gjorde ÄP på mångdagen.
Nära nu!

Lilla J sa...

IVF nr 1: sprutade i 14 dagar, dag 15 ÄL-spruta och 2 dagar efter ÄP.
IVF nr 2: sprutade 11 dagar, dag 12 ÄL-spruta och 2 dagar efter ÄP.

Så det är nog svårt att säga innan. Hoppas det löser sig till det bästa iaf!

Anonym sa...

Jag har gjort äggplock på dag 16 båda gångerna. Från sprutstart alltså. Det är så jäkla jobbigt att behöva ta ledigt när man dessutom inte kan planera det mer än ett par dagar i förväg. Hoppas det löser sig för dig i alla fall!
Kram
Ps, härligt att du shoppade loss. Det är du verkligen värd!!!

Anonym sa...

Hejsan!

Jag började med mina sprutor den 24 sept och gjorde min ÄP torsdagen den 9 okt (det blir dag 16 väl?) :-) Vi var där från 09 på morgonen och var därifrån vid lunch. Det var doktorn som bestämde efter ultraljud. Vi fick beskedet om ÄP 1 veckan innan det var dags. Var i Malmö går ni för vi är också behandlade där! :-) Lycka till med allt!! Bara fråga om det är något mer, för man har 10000000 frågor hela tiden. Själv så ringde jag säkert till Malmö 5 ggr den första veckan för att förhöra mig. :-) De är så himla gulliga de som arbetar där. Som sagt så lycka till så jättemycket.