söndag 16 november 2008

Svullen stormig söndag

Denna helgen har jag verkligen inte varit alltför aktiv. Det har blivit en riktig hemmahelg och de två mest energikrävande aktiviteterna har inneburit en höstpromenad i stormen och idogt tvättande, maskin efter maskin. Det blir för dyrt i längden att köpa nya underkläder istället för att tvätta så nu var det dags...
Sen går det ju inte att förneka att jag lagt en del energi på att känna efter hur jag mår, åt att hålla tummar, att tänka, hoppas och önska att mina embryon har det bra fast jag verkligen försöker låta bli. Jag är svullen, men har inte särskilt ont längre så det känns mest som jag bara är fet. Svårt att veta vad jag ska ha på mig nu när arbetsveckan börjar.
Har också fått härliga flytningar (ursäkta) efter progesteronet som inte känns alltför fräscha. I övrigt är det skönt att slippa passa tider för läkemedel (mer än Crinone 1g/morgon), ingen nässpray, inga sprutor.
Jag har testdag (blodprov) den 24/11, alltså om en vecka i imorgon. Det känns väldigt tidigt, men lika bra att ta smällen så snabbt som möjligt...

3 kommentarer:

MochM sa...

Jag ska hålla alla tummar jag har den 24:e!
Må gott!
m.

Anonym sa...

Hej vännen! Har inte bloggat runt på ett tag och helt missat din stora dag!!! Grattis till ET! Väldigt opsykologiskt att börja prata om nästa omgång redan. Även om man känner till statistiken så måste man ju få hoppas och njuta av att man faktiskt, just för tillfället har embryo i sin mage. Jag håller mina tummar så klart!!!
Kram på dig!s

Anna-Bell sa...

Heja heja. En vecka är vanligtvis en kort tid, om man ruvar är tiden så mycket segare.
Hoppas hårt nu!!