fredag 14 november 2008

Fredag- men var är drinken?

Jag är otroligt förtjust i fredagar och den underbara, ljuvliga känslan när man stänger ner arbetet och har en härlig helg i frihet framför sig. I vanliga fall brukar vi börja helgen när man kommit hem med en god drink eller ett gott glas vin, men idag blir det inget sådant, för min del. Det är absolut värt det, ingen tvekan om den saken men känslan är inte densamma. Att sippa cider är liksom inte riktigt lika festligt som att njuta äkta bubbel. Jag är inte en av dem som tycker att maken minsann ska idka avhållsamhet om jag gör det. Jag unnar honom så gärna att njuta när han nu kan. Han hade garanterat gjort detsamma för mig om det gått. Ja, det gör det ju;) Ni har väl läst om den gravida mannen som nu väntar det andra barnet. Det är väl ändå "a bit too much"?
Oavsett, maken har varit bortrest sedan i går morse så vi har inte setts sen jag fick tillbaka våra embryo. Han säger att han längtar hem för att få ta på magen:)
Jag flyger ju en del i arbetet och nu börjar jag fundera på om det kan vara negativt för embryot innan det fäst. Vad händer egentligen med kroppen under de tryckförändringar det innebär etc. Om man inte har några svårigheter att bli gravid är det så klart inga problem för flygvärdinnor och kvinnliga piloter blir ju gravida, men om man är en barnlös skrutt som jag. Är det sämre chanser då månne?

1 kommentar:

Signora sa...

Näää... Det kan det väl inte vara? I så fall hade de ju sagt på kliniken att vi skulle avstå fran att flyga. Jag lever helt utifrån min läkares ord att det enda som avgör är embryots inneboende livskraft. Nu har jag gjort mitt på ett tag. Och så även du! :-)