tisdag 11 november 2008

Äggplock

Äggplocket idag gick bra och de fick ut 16 ägg. Har varit, är lite öm men annars ok. Arbetade några timmar på em, men sedan kom jag på att jag nog var ganska trött och har nu sovit som en stock i två timmar, det behövdes.
Läkaren är ganska orolig för risken att jag ska bli överstimulerad så jag har fått råd att dricka mycket, äta salt och väga mig dagligen. För en människa med viktfobi är det ganska jobbigt att ställa sig på vågen varje dag när man vet att man är ur form, men det är klart jag ska göra det.
Nu börjar den jobbiga väntan till i morgon då vi får veta om några ägg befruktats och i så fall hur många. Vår misslyckade förra gång, då äggen inte var bra befruktades bara 1 av 12 ägg. Dag 2 hade det fragmenterats och det blev ingen ET så jag är ganska orolig att det går lika illa denna gången.
I morgon ska jag ta Crinone och om allt är bra fortsätter det fram till testdag. Crinone har jag provat innan och tycker det är ok fram tills resterna kommer (en del av er vet)... Det ska bara tas en gång om dagen vilket låter lite om jag jämför med en del andra jag läst om. Det är ju inte ens säkert att det når dit så vi får se.
Kvällen blir lugn och vattenglaset får bli min följeslagare denna väntans afton. Kämpa små ägg, kämpa!!!!

4 kommentarer:

Signora sa...

Hurra! 16 ägg är ju jättebra! Hoppas att dina - och mina - ägg blir finfint befruktade så vi får glada besked imorgon.

Och ja, just det ja! Bra att du påminner mig om vattnet! Jag skulle visst dricka 3 liter idag! Har inte tagit en klunk ännu så det är väl bäst att sätta fart nu. :-o

Anonym sa...

Så bra att de fick ut så många ägg:) Jag upprepar också mantrat - kämpa små fina ägg - och så hoppas vi på många befruktade finingar imorgon!! KRAM

MochM sa...

Gud vad bra! Men att du orkade jobba, om ens bara en liten stund. Kämpe där! :o)
Vad roligt att du och Signora är på dagen synkade. Nu väntar jag på ett dubbelt plus i min blogglista också!
Kram m.

Signora sa...

Hur har det gått för er idag?

Kram