tisdag 25 november 2008

Felräkning

Har upptäckt att jag räknat helt fel på mina ruvardagar... Jag är på dag 12 idag och ingenting annat! Spelar ingen roll egentligen.
Denna dag 12 var det dags för blodprov. Dagen gick och jag har suttit i möte hela dagen och inte kunnat ta telefonen. Sa till kliniken att det var ok att lämna besked på röstbrevlådan så jag själv kunde välja när jag skulle ta smällen.
Jag kunde hålla mig ganska länge innan jag lyssnade av den i bilen på väg hem. Hela jag var alldeles skakig när jag väntade på rösten som till slut sa "gratulerar, du är gravid"!!! Fattar inte. Jag är gravid! Det känns overkligt, lyckligt, oroligt och allt på en gång. Jag grät så tårarna sprutade på vägen hem och var inte världens säkraste bilförare just då, men det var fullkomligt oviktigt. Vår böna eller våra bönor har klarat att hänga sig kvar hos mig!!
Det är många hinder kvar på vägen, massor, men jag är glad över att veta att jag och min älskade kan bli gravida tillsammans.
Har inte gjort något klassiskt gravtest på urin och vågar knappt göra det heller, tänk om det är negativt och de egentligen blandat ihop mitt blodprov med någon annans. Nu får jag ge mig eller hur;) Jag är lycklig och ska njuta och hoppas att allt går bra.

7 kommentarer:

Signora sa...

Haha! Underbart! Grattis!
Jag har väntat på ditt inlägg idag och vågade inte fråga hur det gått. :-) Men så roligt!

Anonym sa...

Grattis, vad härligt att höra!
Önskar dig all lycka till.

Anonym sa...

GRAAAAAAAAATTIS!!!! Fasiken vad roligt vännen! Åh, så glad för din/er skull. Skrämmande säkert, när man tänker på vad det innebär men njut vännen! Njuuuuuut! Just nu är du gravid och det ska du glädjas över.

Bamsekram till dig!

Anonym sa...

Grattis vad kul! Jag ska antagligen göra IVF i vår och har följt dig ett tag, om du undrar vem jag är :)
Kram Magnolia

Anonym sa...

GRATTIS!!!! Hejja Bönorna!!!!! Kram från Jenny och Lille Skrutten. :-)

MochM sa...

Grattis vad underbart att höra!
Kram m.

Pez sa...

Grattis! Vilken lycka!