tisdag 4 november 2008

Schweizerost


Jaha, då var VUL gjort. Jag är inte helt nöjd för mina äggstockar har reagerat som förra gången och producerar för många äggblåsor. Hade ca 12-15 på vardera äggstocken, ser ut som Schweizerostar. De största var mellan 10.5-14 mm. Inte konstigt att det spänner och drar.
De har bytt ut min Synarela till Orgalutran, har inte helt klart för mig varför. Tror det var så att Synarelan inte nedreglerat mig helt och att Orgalutran då skulle vara bättre. Någon som varit med om det och vet?
Ska göra nytt VUL på fredag och preliminärt ÄP på den sämsta av alla tänkbara dagar, måndag! När jag har det där jätteviktiga mötet på arbetet. Det är verkligen maximalt dålig tajming! Kan väl knappast räkna med att ta mig in på mötet några timmar efter ÄP, eller? Får börja fila på en nödlögn.
Som det känns idag kommer jag mest sannolikt att se höggravid ut innan det är dags för äggplock. Det är ju lång tid kvar! Ska på fest i helgen och det kommer säkert analyseras varför jag är chaufför och om min mage inte ser lite stor ut. Vill inte ha några frågor.
Vi diskuterade också huruvida det blir ICSI, split eller vanlig IVF. Det blir ICSI på alla eventuella ägg. Jag är orolig för det, gillar inte känslan av att interferera med det naturliga urvalet. Vår läkare försäkrade oss att det inte är sämre utfall vid ICSI-befruktningar men jag litar inte helt på det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag var också väldigt produktiv i mina äggstockar och fick FÖR många äggblåsor först. Det visade sig att spayen inte var tillräcklig för mig. Jag fick Suprefact, sprutor och det hjälpte. Därefter blev det en fin äggskörd.