fredag 28 november 2008

4+1

Först vill jag börja med att tacka alla medsystrar som haft orken och lusten att gratulera mig till vårt än så länge positiva besked. Jag vet själv hur den där avundsjukan känns IRL, men jag upplever inte detsamma när någon som kämpat mot barnlöshet med allt vad det innebär blir gravid. Då blir jag innerligt glad. Idag är jag glad med Saga som fick fina resultat efter ÄP, önskar henne all lycka till med fortsättningen.
4+1 skriver man visst en dag som denna, men man är i vecka 5. Känns overkligt fortfarande.
Varje toalettbesök är fortfarande en skräckupplevelse med rädsla för att se blod eller färgade flytningar. Ni vet vad jag pratar om. Särkilt jobbigt är det efter att ha slutat med Crinone (progesteron). På den klinik jag går slutar man efter testdag. Oron ligger i det faktum att progesteronet kan lura kroppen att tro på graviditet och skjuta upp en blödning eller att utstöta ett missfall. Läste någonstans att i Umeå fortsätter man med progesteronet till vecka 12 efter en ivf. Vilken skillnad det är mellan kliniker. Man kan ju inte annat än att spekulera i varför man gör si eller så.
Ser fram emot en härlig helg med frihet att i stort sett göra vad jag vill.

2 kommentarer:

Uniflora sa...

Grattis! Vad underbart roligt.

Kram

Anonym sa...

UNDERBART!! Njuuuuuut! :-) Men jag vet hur det känns... Jag är i v 9+1 idag och jag tittar fortfarande lite extra i trosskyddet varenda gång jag är och kissar. Det sitter liksom en sån där inneboende rädsla. Så är det ju för oss. Jag tryckte Progestron 1 v efter PLUSS. Oh vad jag håller tummarna för er. KRAM från Jenny och Lille Skrutten.