torsdag 13 november 2008

Tanketrängsel

Hej & hå vad tankarna far i mitt huvud just nu. Jag trodde inte att vi skulle få tillbaka två embryo och var inte helt förberedd på det. Maken och jag hade diskuterat det och bestämt tillsammans att om vi erbjöds det så skulle vi acceptera. Jag var ensam vid ET för maken kunde inte följa med så jag hade ingen att konfirmera med på plats. Gissa om han blev förvånad när jag ringde och berättade att jag hade två embryon med mig hem! Han är borta till imorgon kväll så jag har gott om tid att sitta och spekulera (surfa) i min ensamhet.
Nu vet jag ju att risken är ganska liten att det blir tvillingar även om man får tillbaka två embryo men man vet aldrig. Så nu har läst på olika sidor om vilka risker det kan innebära med tvillinggraviditeter. Det är ingen lek. Barnen löper större risk för CP-skador, för tidig död, att födas prematurt med alla de riskerna eller död i samband med förlossning. Ja, hjälp vad man blir skrämd. Naturligtvis har jag också läst om de som fött fullt friska tvillingar och där allt gått bra, men det är inte det man (läs jag) fokuserar på.
Får bestämma mig för att slappna av lite nu och inte dra iväg. Har varit och köpt rött te och koffeinfritt kaffe dagen till ära. Tar mig en kopp te och försöker skingra tankarna lite och njuta av det som gått bra hittills.

1 kommentar:

Signora sa...

Nej, nej! Inte grubbla så! Ett steg i taget!
Första ska du plussa och sedan får du veta om det är en eller två. Då, möjligen, kan sådana tankar få plats. Nu ska du bara klappa dig på magen - och dricka VATTEN... Puh...