måndag 1 december 2008

Juleljus

Jag har alltid gillat julen, men i år känns den alldeles extra speciell. Hoppas inget händer så att jag får minnas den på det viset.
Jag älskar alla adventsljusstakar, julstjärnor i fönstren och vackert glittrande buskar och träd utanför husen. Igår var det då dags att få ordning på hemmet, men jag var så trött! Fick gå och vila mellan varven för att mäkta med, men till slut blev det klart. Så härligt det var när mörkret hade gjort sitt intrång, att kunna tända upp alla vackra ljuspunkter!
Jag har förbrukat ytterligare ett grav test bara för att se att styrkan i strecket går åt rätt håll (maniskt, jag vet) och det gör det. Det jag känner i övrigt just nu är en ökad trötthet, uttröttbarhet och ökad törst, lite drag och spänningar i magen men annars gör bönan/bönorna inte så mycket väsen av sig.
Jag har inte fått tid för ultraljud förrän i v 2, 2009 vilket känns som ganska lång tid, eller? Har läst både här och där att de flesta gör u-ljud betydligt tidigare än så. Om allt går vägen kommer jag ju att vara i v 10-11 då. Hur gör man med inskrivning på MVC? Jag vill inte ta ut något i förskott så jag tänker inte ringa ännu, men att ta kontakt med MVC efter kontrollen v 11 känns lite sent. Allt det här är ju nytt för mig och jag känner mig onekligen lite vilsen.

1 kommentar:

Anonym sa...

På RMC i Malmö får ett VUL vecka 8, det är tydligen då man först kan se ett hjärta slå. Sen släpper de en till vanliga mödravården och då är det nog bra att ha kontaktat ett barnmorska. I Malmö är det nästan omöjligt att få tid så börja du leta. En del vill ju inte skriva in än förrän man kommit förbi den kritiska perioden, men det är inte alla. Annars är det väl rätt vanligt att få ett VUL runt v. 11-12, men vi är ju inte vanliga;-) Vi är ju speciella, eller hur!!! Jag har måååååånga gravida vänner...
Kram på dig!