torsdag 2 juli 2009

Snopet

Jag är chockad och lite omtumlad. Ni som läst tidigare vet ju att jag haft mycket sammandragningar och ont i magen, tryck neråt och bak i ryggen etc, etc. Var hos BM igår och döm om min förvåning när hon säger att förlossningen är på g och jag kan föda vår böna i stort sett när som helst! Livmodertappen helt utplånad och jag var igår öppen drygt 1 cm. Hon ordinerade mat och vila så jag är riktigt redo. Det innebar att jag under natt och kväll fick avsluta det jag skulle på jobbet. ordentligt pirrigt att lägga sig inatt eftersom vad som helst kunde hända. Idag har jag legat till sängs hela dagen och än så länge har det inte hänt något mer, men så fort jag är uppe kommer sammandragningarna med ganska täta intervall. Eftersom jag föredrar att bönan får växa till sig lite till så ska jag ta det så lugnt det bara går. Är ju bara i v 35+0 idag. Känner mig snuvad på allt jag set fram emot att få fixa och dona med under ledigheten. Jag skulle ju göra så mycket fint. Nu blev det ingenting. Tips till mina kära bloggsystrar som liksom jag inte velat börja för tidigt - vänta inte för länge man vet aldrig vad som händer! Måste lägga mig igen nu känner jag.

3 kommentarer:

Signora sa...

Bönan är på väg!!!!! :-)

Och du, du kan fixa allt även när den redan är där hos er. Jag lovar!es Bilstol är ju bra att shoppa om ni ska åka bil hem från sjukhuset, men det kan ju faktiskt mannen fixa medan du och bönan är kvar. Vagn är beställd? Resten klarar ni er utan ett bra tag. Men jag förstår att du velat förbereda, även om jag tror att det är mer mentalt och ett sätt att själv se fram emot ankomsten. Men det blir bra ändå. Looooovar!

Anonym sa...

Fina du, förstår mycket väl att du hade sett fram emot att fixa och dona de sista veckorna för jag känner likadant, men tyvärr kan man ju inte styra allt fast att man vill. Och bönan kommer ju att komma till två föräldrar som älskar henne/honom över allt annat och det är det viktigaste:)

Ta hand om dig nu och vila upp dig inför det som komma skall. Och tack för tipset, jag gör nog bäst i att ta med mig den berömda väskan till Skånesemestern om i fall att...

KRAMAR

MochM sa...

Aaaaahhh, liten böna snart ute! Åh vad underbart, men samtidigt lite snopet som du skriver. Men mest underbart. Snart får du veta vem som gömt sig där inne!