onsdag 15 juli 2009

Vecka 36+6

Detta känns ju smått absurt. Imorgon räknas bönan som fullgången och h*n verkar visst ha bestämt sig för att bli det innan flytten från livmodern. Ska dock medge att jag känner mer "mensmol" och har mer orolig mage idag. Kanske, kanske? Försöker vara igång och röra mig så mycket jag orkar, men jag blir snabbt matt i värmen och benen verkar känna av den nya tyngd de har att bära så behovet av pauser kräver sin rätt.
Igår packade jag Väskan med stort "V". Har säkerligen glömt hälften och det lär ändå inte spela någon som helst roll. Ska ju inte flytta ut i bushen direkt. Fattar inte riktigt hypen med den där väskan, är ju mest en symbol för att det börjar närma sig förlossningen. För min del har ju den där förlossningen numera varit på g i exakt två veckor...
För varje dag blir jag lite mer orolig för att bönan inte ska vara frisk när h*n väl föds. Undrar om det är just mina hjärnspöken som ställer till det eller om det är vanligt att oron utvecklar sig åt det hållet i relation till kvarstående tid innan förlossning? Det borde vara på andra hållet, att man av naturen undanskjuter oro så det istället skapas positiv energi inför den stundande kraftansträngningen. Jag kanske inte följer naturlagarna?

2 kommentarer:

Signora sa...

Men va? Är du FORTFARANDE gravid??? ;-)

Jag har tänkt på dig och undrat om du låg på förlossningen samtidigt som mig. Men så var det tydligen inte.
Men snaaart kommer er lilla böna! Kanske ville hon bara sätta fart på sina föräldrar så att hon (eller han?) får komma till ett färdigboat hem. :-)

Hoppas i natt blir Natten!

Kram!

MochM sa...

Ja det är ju helt galet att Bönan är kvar i dig! Men inte länge till, imorgon när det gått prick 37 veckor då är det nog dags!
Blev förvånad att du inte packat den där hajpade väskan än, du som varit på G så länge. Själv vet jag inte alls vad jag ska lägga i den när det väl blir dags. Vad packade du? Nyfiken!