fredag 3 juli 2009

Vecka 35+1

Fortfarande ingen böna. Förvärkarna håller i sig när jag är uppe, men lugnar sig när jag ligger ner. Därför ligger jag ner i stort sett hela tiden. Det är fruktansvärt tråkigt och jag blir så rastlös! Börjar undra om BM hade fel, kände fel, tolkade fel, men det är ju antagligen bara önsketänkande. Hon ringde mig igår och lät förvånad över att ingen böna kommit under natten så hon verkar ju ganska säker. Kan sånt här stanna upp? Jag frågade henne men fick bara ett svävande svar om att det möjligtvis kan dröja till helgen men knappast längre. Jag vill så gärna nå in i v37, känns tryggare så. Jag kan inte göra så mycket och man stoppar inte upp det medikamentellt när graviditeten kommit såhär långt och vår bebis verkar välväxt. Idag har vi klarat oss till v 35+1 och jag hoppas det blir ytterligare några dagar.

2 kommentarer:

Signora sa...

Inte oroa dig nu! Kommer bönan nu är det ju helt okej. Den är tillräckligt stor och stark och ni verkar ju redo båda två.

Fördriv tiden med lite internetshopping kanske? En att-göra-lista för mannen? Berätta för oss vad du redan förberett och vad som är kvar?
Vi vill ju ha kontinuerlig uppdatering! :-)

Hanna sa...

Som Signora skriver, inte oroa dig! Ta det lugnt & invänta det fantastiska som snart kommer! Förstår att det känns snopet, men du hinner fixa mkt, även efter att bebisen är här. & tänk vilken lycka att du ska snart får hålla ert lilla mirakel i din famn - det är nog det största man kan uppleva! Stort lycka till! Hoppas att allt går bra & att ni båda mår bra! Kram Hanna