måndag 6 juli 2009

Planen

Ärligt, vad tror ni jag fick för svar från BM? Nästan identiskt med Signoras kommentar på förra inlägget. Det är ju snudd på komiskt så skickliga ni/vi är;-) Även om hon var väldigt förvånad så kan det tydligen bli såhär att det stannar av igen. Det brukar dock inte vara så långvarigt om tappen är helt utplånad och hon tror absolut inte att jag kommer gå tiden ut. Ingen fara för bebis och ingen fara att vara uppe och röra mig men jag ska lyssna på kroppen. Eftersom min kropp drar igång med alla förlossningstecken så fort jag är uppe så blir strategin följande. Fram till och med onsdag- mycket stillsamt, det är ju bara två dagar till. Därefter, på torsdag går vi in i vecka 36+0 och det är bara 6 dagar tills barnet inte räknas som prematurt längre utan är fullgånget och jag kan slappna av lite mer. Vill bebisen komma ut då så får h*n väl göra det. Jag tänker i alla fall leva som vanligt då och det innebär att jag ska fixa och mysa till det precis som jag längtat efter att få göra:-)

3 kommentarer:

Signora sa...

Haha! Så roligt! Jag kan bli barnmorska ju! ;-)

Fast skönt att höra att allt är okej, även om det är lite tidigt. Ta det lugnt några dagar nu och njuuuut av... att sova kanske?

MochM sa...

Jag tycker det låter som en bra plan!

Signora sa...

Inget inlägg på nästan två dygn? Undrar om bönan har anlänt nu då? :-)