måndag 13 juli 2009

Vecka 36+4

Jaha, dagarna går minsann och inget nytt har hänt. Var hos barnmorskan idag på en kontroll som ingen av oss trodde skulle bli av. Allt verkar bra, status i stort sett oförändrat jämfört med förra undersökningen vilket innebär att något fortfarande är på gång och skulle kunna dra iväg när som. Bönan verkar må bra och vi undrar ju bara hur lång tid h*n vill vänta med att göra entré. Att jag kommer gå tiden ut tror min BM fortfarande inte på, men vem vet?
Det hela känns onekligen lite konstigt. Vi fick vårt omtumlande besked för nästan två veckor sedan och då var vi verkligen inte förberedda på bebis ankomst, vare sig mentalt eller rent praktiskt. Dagarna har nu passerat och vi har hunnit fixa det mesta av det praktiska vilket i sig blir en process som gör att man verkligen börjar greppa vad som ska ske även mentalt.
Från att ha önskat att bebis skulle "stanna kvar, stanna kvar" så börjar önskan sakta men säkert bli "kom ut, kom ut". Redo för det stora som komma skall blir jag aldrig, men nu känns det åtminstone greppbart.

2 kommentarer:

MochM sa...

Ja det har ju onekligen blivit en utdragen process, men som sagt, kanske bra det. Tid att greppa. Något jag absolut inte är i närheten av!

Anonym sa...

Jag som var övertygad om att jag skulle titta in här och få gratulera till bönan;-). Så fel jag hade... Hoppas att du slipper vänta alltför länge tills det är dags för det måste ju vara en stor nervpress att bara gå och vänta. Kramar i massor