tisdag 30 juni 2009

Slempropp

Ursäkta mindre trevliga detaljer i kommande inlägg.
Idag har det kommit rosa slem. Med de sammandragningar, ilningar och magont jag haft de senaste dagarna blev jag lite bekymrad. Har pratat med min BM som utifrån symtomen jag har säger att det mycket väl kan vara något på gång redan nu. Jag ska ta det väldigt lugnt och hålla koll på sammandragningarna. Blir de regelbundna eller om det kommer mer slem så ska jag ringa förlossningen. Än så länge är de inte regelbundna men de kan komma ganska tätt 3,4,6,9 minuter mellan och till det en ryggvärk som är ny. Hjälp, lilla bönan! Ta det nu lite piano och stanna därinne några veckor till för under den tiden hade jag tänkt vila mig i form...

2 kommentarer:

Signora sa...

Tjohooooooo! Du är ju på gång!!! :-) Du tar mig på upploppet och din lilla böna kommer ut före min! Inget snack om saken! :-)
Vila nu! Viiiiiiiila! :-)

Anonym sa...

Håller med Sigora, viiiila nu och ta det lugnt! Så spännande att det är på gång nu även om jag förstår att du gärna väntar ett par veckor till. Utifrån ditt inlägg så satsar jag också på att du "tar" Signora på upploppet;)

KRAMAR i massor!!!