onsdag 29 juli 2009

Fortfarande gravid...

Jag har inte varit på BB, men det har varit full rulle pga andra saker därav inga inlägg. Gårdagen var intensiv så idag har jag varit galet trött och bortsett från en promenad har jag vilat mest hela dagen.
Status är i stort sett oförändrat förutom att jag tycker mig se att magen sjunkit ner en aning vilket kanske är ett gott tecken. Är för närvarande mest orolig över att jag inte känner så mycket rörelser från magen, vare sig igår eller idag. Min "sommar BM" sa att man ska känna 10 rörelser i halvtimmen!. Låter inte det mycket? Visst, om man räknar när bebis väl är aktiv så kan det ju vara så, men inte när som helst på dygnet väl eller har jag en liten zombie inom mig? Tur att vi ska till spec mödravården imorgon, hoppas de undersöker bönan och att allt står rätt till.
Tänk att inte ens en vadslagning kan få igång mig, tävlingsmänniska som jag är!

3 kommentarer:

MochM sa...

Ja 10 rörelser i halvtimmen låter mycket. Okej om man tar dygnets alla rörelser och slår ut på halvtimmar, då kanske. För när Knodden i min mage väl är igång så är det iaf betydligt fler än 10 rörelser på en halvtimme. Men sen kan det ju också gå timmar av stillhet.
Hoppas allt ser fint ut hos Spec-MVC idag. Det gör det säkert, men dom kan kanske ge lite klarhet i vad som händer. Eller rättare sagt inte händer! :o)
Kram!

Anonym sa...

Men, är inte lilla bebisbönan ute ännu??? Jag som tolkar varje dag utan inlägg som att du är på bb;)

Tycker också att 10 ggr/halvtimme låter väldigt mycket. Visst, när Moto är riktigt aktiv så är det mer än det men knappast varje halvtimme hela dygnet utan det kan ju gå flera timmar utan att hon rör på sig.

Hoppas att spec MVC ger dig klarhet i allt som du undrar över och att lilla bönan är sugen på att se utsidan NU!!

KRAM

Signora sa...

Men! Är du FORTFARANDE gravid!?!? ;-) Jag trodde också att du hade åkt in vid det här laget och låg och snusade på en liten bebis. Men nähä... Fast SNART kommer hon nog! Idag kanske?

10 rörelser i halvtimman? Låter som ett konstigt sätt att mäta. Hur mäter man förresten EN rörelse när de ligger och småbuffar en stund och sedan somnar om?

Nä, allt är nog bra med bönan. Hon har bara lite mindre plats att röra sig på nu.

Kram!