lördag 18 juli 2009

Rastlöshet

Idag är jag så rastlös! Är trött och vill sova, men kan inte. Var bjuden på stor fest ikväll som jag avstår från, kanske var dumt men det känns fullkomligt oattraktivt att spendera X antal timmar på fest om bönan skulle bestämma sig för att titta ut inatt eller imorgon. Har ju lärt mig att man ska ladda batterierna nu, inte köra slut på dem.
M frågade häromdagen vad jag packat i BB-väskan. Såhär blev det:
Till mig:
MVC-Journal
ID (tids nog)
Ipod+högtalare (istället för CD-skivor)
Toalettsaker (tids nog)
tidningar & bok (ffa för eftervården)
linne
långskjorta
amningslinnen
amningsbehåar
amningsinlägg (provförpackning)
mamma-shorts
klänningar (som går att amma i)
mamma-leggings
kofta
nattlinne
tunn sjal (om man vill amma ifred)
mobil+laddare (tids nog)
kamera+laddare
energirika "närings"kickar till förlossningen
bindor (får man på bb)
Till bebis:
babyfilt
bodys (utan och med ben)
mössa
pyjamas
strumpor
byxor
blöjor (får man på bb)
Tror det var allt och det ser ju "apmycket" ut... Det nyckfulla vädret gör det ju lite svårare att packa endast sparsamt med kläder. Alla Apoteksprodukter köper vi när vi är på plats så slipper vi släpa det fram och tillbaka. Något jag glömt?
Tack Hanna för din lugnande kommentar på förra inlägget.

1 kommentar:

MochM sa...

Ja jösses, det ser verkligen mycket ut. Men å andra sidan ser jag inget jag inte skulle vilja ha med mig. Dags att börja fundera över vad som ska packas snart kanske... Fast det är ju två veckor semester kvar innan vi ens är i stan igen, så det får nog vänta till dess. Hoppas Knodden tänker detsamma! :o)
Undras om du har Bönan i magen eller i famnen just nu...
Kram m.