lördag 11 juli 2009

Dagar av spänning

Nu är säng, vagn, bilstol och MASSOR med andra saker hemma och det känns som att vi snart är redo för lilla bönans ankomst. Varje natt undrar jag om det ska bli natten som vi väcks av att förlossningen drar igång på riktigt, men än så länge inget ytterligare. Har tid hos BM på måndag och hon lär ju bli snopen att jag dyker upp utan bebis. Känner visserligen mycket i ljumskar och mage men det är ju inget nytt nu. Kokosnöten mellan benen har jag så smått vant mig vid;) Fixar och donar för fullt här hemma, försöker vila emellanåt men det är ju så mysigt att få göra iordning allt vilket gör det svårt att ta det tillräckligt lugnt. Har ju förresten gjort det så det räcker och blir över under den gångna veckan. Sover dåligt på nätterna sannolikt pga anspänningen, men är ändå inte så trött dagtid tycker jag. Har klarat oss till v 36+2 idag och det känns bra. Väntan och längtan fortsätter...

1 kommentar:

MochM sa...

Jag tror jag ska få läsa om vem bönan är varje dag jag tittar in här, men inte idag heller! Lika bra är väl det, ju längre desto bättre. Tänk om det slutar med att du går över tiden till slut. Snacka snopet! :o)