fredag 27 februari 2009

Bomben!

Igår släppte jag bomben på arbetet. Min chef som jag tycker så mycket om tog det lika sansat som allting annat. I efterhand kan jag inte förstå hur jag kunde vara så nervös. Han verkade genuint glad och gratulerade så mycket. Ett par andra kollegor fick också veta så nu får vi se om ryktet jobbar sig fram när jag är borta på skidsemester. Känns aldrig lätt att ställa till det för andra och det blir tufft för de som är kvar för jag blir inte ersatt...
När jag körde hem blev jag plötsligt rädd. Tänk om något visar sig vara fel på RUL och det aldrig blir någon ljuvlig böna! Tänk om jag ändå skulle väntat med att berätta till efteråt. Samtidigt tänker jag att många vågar berätta mycket tidigare än såhär. Det är inte lätt det där att veta vad som är bäst. Nu är det i alla fall gjort.

3 kommentarer:

MochM sa...

Puh, skönt att ha det gjort och skönt att det gick bra. Men som du säger, så många andra gör det så mycket tidigare.
Jag väntar nog till... ja ett tag till iaf. Vi får se. Känner ingen stress direkt, chefen vet ju eftersom jag varit tvungen att vara ledig för IVF-en tidigare.
Ha nu en alldeles fantastisk vecka i skidbacken och om ditt jobb är som mitt kan du nog vara alldeles säker på att alla vet när du kommer tillbaka! :o)
Kram m.

Anna-Bell sa...

Kul att du har berättat!

Anonym sa...

Oroa dig inte för RUL – allt har ju varit bra på KUB, så ... OM någonting ändå skulle gå snett nu så kan det kanske på ett sätt vara skönt att folk vet, för då behöver du inte försöka hålla masken.
Skönt att chefen tog det bra! Ha så kul på semestern :-)