tisdag 3 februari 2009

Se om sitt hus


Imorgon är det möte på arbetet och vi ska planera inför framtiden... Jag har inte berättat på arbetet och vill inte göra det förrän vi fått svar på blodprovet till KUB-testet. Särskilt inte efter idag när jag ägnat mig åt skräckläsning på FL där alla verkar få försämrad kvot efter blodprovsvar. Förstår inte varför jag utsätter mig för sånt, så dumt! Någon med positiva erfarenheter istället?
Nåja, möte ska vi ha i alla fall och allt kommer att ändras när jag berättar att jag (förhoppningsvis) ska vara föräldraledig till sommaren. Jag har lite dåligt samvete för det, men jag vill verkligen inte berätta ännu. Har ägnat mycket tid idag åt att hitta kläder som maskerar min alltmer svällande buk, men det är svårt. Till saken hör att jag väntar på tid för lönesamtal och hur mycket försäkringar som än ges för att löneutvecklingen inte ska påverkas av det faktum att jag är gravid så tror jag inte ett dugg på det. Jag vill ha en fair förhandling! Företagen ser ju i stort sätt alltid om sitt eget hus så nu är det min tur även om det innebär att morgondagens planering behöver korrigeras och att jag behöver mörka tills löneförhandlingen är avklarad. Får se om jag klarar mig undan nyfikna frågor bara...

5 kommentarer:

MochM sa...

Jag tycker absolut du kan låta bli att berätta. Det är din fulla rätt. Jag hade inte heller sagt något innan löneförhandling.

Vad länge man får vänta på svar på KUB-testet. Trodde du redan skulle fått det redan, hur lång tid ska det ta?

Själv väntar jag på tid för testet och jag tänker då inte berätta något på jobbet förrän tidigast efter det om allt fortfarande ser bra ut då förstås.

Må så gott och sköt om dig!

m.

zygoten sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
zygoten sa...

De tog mitt blodprov samtidigt som NUPP-UL det är därför vi får vänta på slutligt svar. Tror det är vanligast att man lämnat blodprov några dagar innan och får det fulla resultatet direkt, men vi får vänta till tors eller fre. Skönt att du också tycker det ok att mörka på arbetet just nu. Så får det bli! /Z

Anonym sa...

Du har ingen skyldighet att berätta för din arbetsgivare förrän 3 månader innan föräldraledigheten så du behöver absolut inte ha dåligt samvete för det!

Vi fick inte försämrat resultat efter blodprovet så här är en med positiva erfarenheter:) Har själv slutat att läsa på fl för att jag blir mörkrädd av alla historier. Då är bloggkompisarna mycket bättre att ha til hands;) KRAM

zygoten sa...

Tack snälla för din kommentar och delad erfarenhet från KUB, nu känns det lite lugnare.
Jag borde nog också undvika FL så harig som jag blivit.../kram z