onsdag 25 februari 2009

Hur tänkte jag där?


Jaha, då har jag nog genomfört vad som får tillskrivas kategorin ett mindre lyckat köp. Som jag nämnt passade mina gamla, fina skidbyxor inte alls som jag trodde. I affären hittade jag till slut ett par som jag just då tyckte kändes "luftiga" så magen kan växa även när vi är borta. Smart tänkt tyckte jag! Döm om min förvåning när jag kom hem och skulle visa min kära man inköpet och jag knappt kan knäppa knappen! Jag hade efter inköpet ätit en ganska stadig middag och som bekant svullnar ju magen upp under kvällen, men det här var ju löjligt. Hur tänkte jag där? Nu har jag varken tid eller ork att byta byxorna så det får bli de nya byxorna men uppknäppta med skärp istället...
När då byxproblemet var löst, om än inte så väl kom jag på att jag ju antagligen inte heller har några badkläder som passar. Det finns ett spa på hotellet och om nu skidåkningen inte blir lika intensiv som vanligt så tänkte jag njuta där istället. Jag har nog sällan skrattat så åt min egen spegelbild som när jag igår försökte kila mig i min vanliga baddräkt. NOT so hot!! Att urringingen går ner till naveln för att magen tar allt tyg och blottar alltför mycket av de blårandiga brösten är inte sexigt, snyggt, charmigt eller något annat mer än oerhört fel och skrattretande. Jag skrattade så jag trodde bönan skulle åka ut på hallgolvet där framför spegeln. Det finns visst gränser för hur töjbara badkläder kan vara:) Hur tänkte jag där? Problemet med badkläderna kvarstår och det jag kan få på mig av mina befintliga badkläder är bikinis och hur blek och härlig känner man sig inte i dem? - Akta alla för nu ska Muminmamma bada (med finsk brytning).
Oavsett dessa lyxproblemen som de ju faktiskt är så ska det bli skönt att komma bort lite och när vi kommit hem är det dags för RUL som jag min vana trogen är lite orolig för...

Inga kommentarer: