lördag 14 februari 2009

Alla hjärtans dag!


Inatt har jag haft så fasansfulla mardrömmar. Har läst att det är extra vanligt under denna period av graviditeteten. Fy, så hemskt det är. Är ensam hemma för maken är bortrest så jag hade svårt att komma till ro igen efter uppvaknande i vargtimmen. Hoppade till av varje litet ljud i huset och fick till slut försöka somna om till tv'n. Vaknar nu och allt är lugnt och fint igen. Solen skiner och nattens mörker är långt borta.
Alla hjärtans dag idag! Grundidén om en dag att uppvakta någon man tycker om som dessvärre blivit ett kommersiellt jippo. Missförstå mig inte jag skulle visst bli glad av uppvaktning, men nu är jag som sagt ensam hemma och lär inte få vare sig blommor, choklad eller romantisk middag. Jag måste nog ändå säga att det får lite motsatt effekt på mig när handeln blåser upp det här till sådana proportioner att det enda som verkar viktigt är att sälja så mycket rosarött lulllull som möjligt. Det förstör stämningen. Oavsett detta så är tanken fin och jag önskar alla vänliga medmänniskor en riktigt bra alla hjärtans dag!

4 kommentarer:

Signora sa...

Asch! Inte hänga läpp nu! ;-)

Fira allt som firas kan! Du har ju ett extra litet hjärta i magen nu. Gå ut och köp en semla till er två och lyssna på lite mysig musik. Bättre än så kan man väl inte fira sina hjärtan!

zygoten sa...

Det har du ju rätt i, klart jag ska fira det extra hjärtat och vad är bättre än semla!!!

Anonym sa...

Tycker också att det är tråkigt att det har blivit så kommersiellt, men även vi firar det extra hjärtat idag:) Bättre än så kan det väl inte bli?!

STOR kram till dig och lilla hjärtat inuti dig!

Pez sa...

Här kommer massa nätkramar från mig!
Tack för alla dina inlägg på min sida.
Ta hand om dig och lilla hjärtat.