onsdag 4 februari 2009

Dåligt samvete

Mötet gick bra idag och ingen frågade rakt ut om jag var gravid även om jag tyckte en av mina kollegor sneglade på mage och byst. Måste trots allt erkänna att jag hade dåligt samvete där jag satt och visste att jag inte alls skulle delta vid en del av de aktiviteter vi bestämt... Min chef är väldigt klok och vettig så jag hoppas att han tar nyheten bra när jag väl får det ur mig. Oavsett hur bra han tar det så förstår jag ju att det för en chef innebär problem när en anställd planerar att vara borta från arbetet en längre tid. Kommer att berätta att vi haft svårt att få barn och därför inte haft förmånen att själva kunna bestämma när det skulle passa bra. Ur arbetsgivarens synpunkt passar det väl ändå aldrig riktigt bra. Kommer däremot inte berätta att vi gjort ivf.
Nu är det bara en eller två dagar kvar tills det slutliga resultatet på KUB-testet är klart, väntan är olidlig.

2 kommentarer:

MochM sa...

Sluta genast ha dåligt samvete, det behöver du inte ha. Du får själv bestämma när det är rätt att berätta och några bortförklaringar varför ni inte kunnat "passa in det bättre" ska heller inte behövas tycker jag. Förstår att det kanske inte är så i verkliga livet, men det borde det verkligen vara.
Två dagar kvar alltså det ska gå bra, det är jag säker på!
Kram m.

zygoten sa...

Tack söta, söta M! Kram z