lördag 21 februari 2009

Gravid & fåfäng


Finns det någon som vet om det går att få tag i mamma-skidbyxor? Vi drar ju snart iväg på vår skidsemester och jag har börjat fundera lite på kläderna. I min enfald trodde jag att mina baggy skidbyxor skulle gå att hasa ner under den putande magen, men nej icke. Kan inte knäppa dem överhuvudtaget. Om jag köper större storlek så kommer ju benen bli hur långa som helst. Lite längre är ju helt ok de ligger ju på pjäxorna men det finns ju gränser för hur korvade byxben man vill ha. Bara för att man är gravid slutar man ju inte vara fåfäng. Nu undrar jag alltså om någon sett mamma-skidbyxor någonstans eller har andra tips? Som vanligt är jag lite sent ute, men jag trodde verkligen inte att det skulle vara något problem.
I skrivande stund kom jag nu att tänka på underställ, sport-BHs' och polotröjor... HJÄLP, jag vet nog vad jag behöver göra idag- gå igenom hela skidgarderoben.

1 kommentar:

MochM sa...

Haha, känner igen det där. Vi var ju iväg härom veckan, och då är jag inte lika långt gången som du, men när vi kom till backen och skulle byta om (jag testade inte hemma innan...) så var det på håret att jag kunde knäppa byxorna! Det hade jag ju inte tänkt på. Idag skulle det aldrig gå, men jag provade sambons byxor som är av hängselvariant och dom funkade - så kanske ett par herrbyxor på rean? Dom är ju mycket vidare.
Lycka till!
m.