måndag 16 februari 2009

Oflyt & flyt

Jag är som nämnt tidigare inte född med flyt. Saker och ting i mitt liv klaffar liksom inte lika smidigt som för andra. Att min remiss för ultraljud inte kommit fram är ett typexempel. Jag är vid det här laget så van vid att jag alltid måste ha extra koll på allting för sannolikheten att jag på ett eller annat sätt måste agera själv är ganska stor.
Som väntat då har jag inte fått någon kallelse till rutinultraljudet. Ringde dit idag och då har det aldrig kommit någon remiss från min barnmorska... Svårt att inte klandra henne för att ha glömt, men det kan ju ha hänt andra saker förstås. Nåja, till slut har jag nu fått min tid, vi fick skjuta fram tiden pga vår skidresa. Hade hoppats att få göra det innan för att inte vara stirrig men det får gå. Det ska bli skönt när den milstolpen också är över. Jag ser fram emot att få se bönan även om det blandas med oro att allt inte står rätt till. Har inte bestämt om vi vill veta könet eller ej. Vet inte ens om de berättar det i staden jag går. Nu har vi ju tid att fundera på det. För och nackdelar med båda valmöjligheterna. Det är ju sekundära, banala och ytliga ting som inte spelar roll i slutändan, men nyfikenheten är mänsklig. Det viktigaste är naturligtvis att barnet är friskt. Det låter klyschigt, men ack så sant det är. Om jag kunde samla ihop all flyt som jag då inte brukar ha och rimligtvis måste vara över åt mig så skulle jag vilja ha tillbaka den nu. Jag skänker den som klumpsumma till bönan så att h*n får må bra och vara frisk. Om det är därför jag haft oflyt så är det alla gånger värt det, utan tvekan.

1 kommentar:

MochM sa...

Ja det där med att veta eller inte veta är svårt. Jag vet inte varför, men jag vill inte. Naturligtvis vill sambon... Nåja, det är ett gäng veckor kvar till dess. Först KUB på torsdag och ja, jag har lämnat blodprov innan. Får man veta resultatet av ultraljudet på en gång? Vore ju skönt att slippa vänta så där olidligt länge som du var tvungen till.
Kram m.