fredag 27 februari 2009

Fallande mage

Min mage har på något sätt förflyttat sig neråt. Tidigare har den liksom börjat välva direkt under bysten, men idag är den längre ner... Någon som förstår vad jag menar? Jag vet ju att magen sjunker ner någon gång i sjunde kanske åttonde månaden, men är det någon som vet hur utvecklingen ser ut tidigare? Är i vecka 18 nu (17+1).
Man vill ju veta så att allt är normalt och som det ska eller kan vara. Minsta lilla oförutsedda förändring blir lätt sönderanalyserad så jag skulle bli väldigt glad om någon som vet kunde upplysa mig...

2 kommentarer:

MochM sa...

Fallande mage, hihi, det låter rätt kul. Men jag förstår oron. Min mage börjar också strax under brösten och välver utåt, något som hemskt nog bara får mig att känna mig tjock. Jag önskar min kunde vara mer "riktig" gravidmage som din ju nu låter som att vara. Nog ingen fara det där.
Ha en bra helg!
m.

Anonym sa...

Vad roligt att magen växer och frodas. Min bebis bloggar:-)
http://lillae.bloggagratis.se/
Kramar
/ Longing