söndag 15 februari 2009

Nattsömn

Dagarna flyter på. Har egentligen inget speciellt att berätta om. Har förresten lärt mig länka till andra bloggar vilket verkligen är på tiden ivf-prinsessan skrev om svårigheter att somna om på natten. Det är ju faktiskt något som besvärar mig sen några veckor tillbaka. Är uppe några gånger per natt för att kissa och varje gång har jag så oerhört svårt att somna om . Jag känner mig trött och klarvaken på samma gång liksom. Det går inte riktigt att beskriva, men det är väldigt störande. Det blir ju ändå en 2-3 vändor per natt och sen ligger jag då vaken allt från 30 min-2 timmar eller mer utan att kunna somna om. Inte konstigt att jag blir trött på dagen. Häromnatten hade jag ju en hemsk mardröm så då fanns det en logisk förklaring, men oftast är det inget speciellt jag grubblar på där under nattens mörka timmar. Bara snurrar rundor i sängen. Även om jag är lite svullen så är det inga problem att hitta bekväma sovställningar än så det är inte det som är problemet. Det går säkert över igen, men det får gärna vara snart för under veckorna är det inte kul att räkna timmar eller minuter tills väckarklockan ringer och framförallt inte kul att vara trött jämt - igen...

2 kommentarer:

Signora sa...

Ah, fler som inte kan somna om på nätterna! :-(
Så har jag det också. Det var värre för några veckor sedan men händer fortfarande. Min son kommer dessutom in till oss varje natt så då vaknar jag ju ytterligare en gång. Hoppas på att det går över snaaart och att vi får sova gott framöver!

Hanna sa...

Samma sak här sen en vecka tillbaka. Vaknar & ligger sen & vrider mig. Ibland 2-3 timmar. Så jobbigt! Vad gör man?