onsdag 27 maj 2009

Tårar & test

Fick ett jättebra tips i mitt förra inlägg. Det ska finnas trosskydd som kan testa ev läckage av fostervatten. Kollade runt lite på nätet och hittade det här Lactaltest. Egentligen för att testa bakteriell obalans i underlivet genom kontroll av pH värdet i flytningarna, men om pH värdet är förhöjt kan det hos gravida kvinnor i trimester tre tala för läckage av fostervatten. Vet inte om det var just dessa personen som tipsade mig menade men imorgon är det det som köps av mig. Bra!
Har just sett andra avsnittet av Barnmorskorna Norge och jisses vad tårarna sprutade av både rädsla och glädje. Måtte allt gå vägen.

2 kommentarer:

nn sa...

Ingen aning om det är detta, jag har bara susat förbi någon diskussion där någon nämnde trosskydden, men det låter ju som att det kan vara sådana :-)

MochM sa...

Herregud, klarar du av att se Barnmorskorna?! Impad... själv får jag rysningar och lite ångest! :o)
m.