torsdag 7 maj 2009

Halsbränna

Inatt har jag haft halsbränna, det är ingen höjdare. Har haft det någon enstaka kväll tidigare också, men inatt höll det i sig. Natten var kaotisk i allmänhet med diverse anledningar till att jag inte kunde sova och sprang upp och ned hela tiden. Försökte ligga högt med huvudet, drack lite vatten emellanåt som försök till lindring, men det gjorde bara det hela värre. Halsbränna kan ibland vara svårt att skilja från hjärtproblem och den upplevelsen kan jag bekräfta nu. Trodde hela bröstet skulle sprängas under vissa stunder.
Jaja, slutgnällt! Nu är det dag och jag är trött efter nattens cirkus, men halsbrännan har hållit sig borta. Får se om det återkommer, om så är fallet får jag nog söka medikamentell lindring.
Vad är väl lite halsbränna om man tänker på orsaken till den? - Ingenting

1 kommentar:

MochM sa...

Men fy så fruktansvärt det låter. Har hört att det är vanligt med halsbränna men har själv sluppit det än så länge. Tack och lov. Har faktiskt aldrig haft halsbränna i hela mitt liv. Peppar peppar.

Och du, man får tycka att saker är jobbiga ibland, fast man såklart samtidigt tycker det är fantastiskt att äntligen vara gravid. En del saker är ju inte sådär hejdundrande kul, trots att dom såklart är värda det! :o)

Kram m.