tisdag 19 maj 2009

Drömmar


Jag har inte haft några förlossningsdrömmar eller drömmar om vårt ofödda barn (under sömn) förrän nu. Ganska ofta drömmer jag nu konstiga drömmar om att jag föder vårt barn på de mest märkliga sätt. Vad sägs om att föda barn ur en lucka på höften? Barnet hade en gång samma frisyr och drag som den vithårige previously David Dash för er som ser Desperate Housewives. Med andra ord en mycket speciell liten varelse. En annan gång hade jag liksom bara glömt bort att vi fått vår bebis och vaknade på natten och tyckte att jag åtminstone skulle kolla så den levde... Där låg den och hade legat i sin ensamhet, bortglömd i sin filt utan kärlek och ömhet sedan förlossningen 12-14 timmar tidigare. Fy, så hemskt!! Kände mig redan som en mycket dålig mamma när jag vaknade. Bearbetning i all ära men man måste ändå få tycka att det tar sig lite absurda uttryck ibland.

2 kommentarer:

Anna-Bell sa...

Lucka verkar smidigt;)

MochM sa...

Gillar också idén med luckan! :o)