tisdag 26 maj 2009

Sammandragningar & fostervatten

Jag har väldigt mycket sammandragningar, flera i timmen. Lägger jag mig och vilar så går de över, men minsta lilla stimuli så kommer de igen. Hoppas det bara är tillfälligt för det är ganska jobbigt, men så klart blir man lite orolig. Undrar också hur man vet om man läcker fostervatten? Det är ju ganska svårt att avgöra vad som är vad om man har trosskydd (ursäkta detaljerna).
Tror jag får ta och ringa BM imorgon, men jag antar att hon kommer säga att det är normalt och att jag ska ta det lite lugnt, eller vad tror ni;)

3 kommentarer:

Signora sa...

Låter som läge att stanna hemma i sängen så att kroppen får lugna ner sig lite.

MochM sa...

Säger som Signora, läge att ta det lite lugnt en stund.
Kram m.

Anonym sa...

Håller med Signora och M, låter som att du behöver stanna hemma och vila kroppen lite.

Angående fostervattnet så berättade min BM att ett läckage känns som att man kissar på sig lite. Hoppas att din BM ger dig bra svar idag:)

Kram