onsdag 27 maj 2009

Tack medsystrar!

Tack till mina kloka medsystrar M, Signora och Maria som rådde mig att ta det lite lugnt pga sammandragningarna. Jag har arbetat hemma idag med tillfälle att ligga ner emellanåt. Det har gjort stor skillnad för sammandragningarna har inte alls kommit lika ofta. Även om jag kände till att det kan hjälpa att man taggar ner så hjälper det att få det påpekat utifrån. Tror jag är dålig på att lyssna på min kropp, jag vill så mycket, så gärna. Är det kanske någon form av rättfärdigande jag söker för att göra det jag egentligen behöver? Konstigt beteende... Är fortfarande lite nojig över det här med läckande fostervatten dock. Om det nu är fostervatten överhuvudtaget vill säga för det kommer inga mängder, det känns inte heller som om det rinner eller som om jag kissar. Jag bestämde mig i alla fall för att avvakta med samtalet till BM.
Imorgon ska vi besöka förlossningsavdelningen på sjukhuset där vi kommer att förlösas (om allt går enligt planen). Det ska bli väldigt spännande!

3 kommentarer:

nn sa...

Jag har hört att det finns en speciell sorts trosskydd som innehåller ett ämne som reagerar på någon substans i fostervatten. De blir alltså färgade om det är fostervatten, förblir vita om det är någonting annat. Om det nu finns sådana trosskydd så borde din barnmorska ha koll, fråga när du pratar med henne.

zygoten sa...

Tusen tack för tipset, det låter ju jättebra! /z

MochM sa...

Tack själv för att du delar med dig och finns här i cyberspace! Vet inte vad jag hade gjort utan bloggsystrar som du! Att få ventilera och noja med andra i samma situation är guld värt. Visst kan man prata med IRL-vänner också, men det är inte riktigt samma sak när dessa IRL-vänner blivit sk "naturligt" gravida. Oron är inte densamma.
Sköt om dig!
Kram m.