fredag 23 januari 2009

Vecka 13

Kan knappt tro det, idag går jag in i vecka 13!! Enda smolket i glädjebägaren är ju de nedrans flytningarna som jag inte ska tjata mer om idag.
Min mage är så svullen om kvällarna att jag börjar få lite svårt att dölja den trots tunikor och stora skjortor. Har några sena middagsmöten med jobbet i nästa vecka och jag hoppas ingen tänker på att jag är svullen och inte dricker vin... Själv har man ju örnkoll på sådant. Jag har inte tänkt berätta på arbetet förrän efter KUB resultaten är klara vilket är om två veckor till. Är det ok att dra till med en nödlögn om någon frågar rakt ut eller vad gör man?
Har annars en lugn helg framför mig. Ute är det full storm, då känns det gott att vara inne, ligga på soffan ett tag och klappa på magen och hoppas att lilla miraklet har det bra.

2 kommentarer:

Signora sa...

Klart du ska dra en nödlögn! Man ska berätta för att man vill och tycker det är dags, inte för att någon annan lägger näsan i blöt!

MochM sa...

Usch ja vad jobbigt att ens tänka att någon kan kläcka ur sig den osmidiga frågan rakt ut. Hoppas du slipper. Men om någon är idiot nog att klampa in på privat mark så är en nödlögn alla gånger okej. När dom sen får veta kommer dom förstå.
m.