söndag 18 januari 2009

Arbetslust sökes

Jag har efter julledigheten helt tappat min arbetslust. I vanliga fall har jag en väldigt hög arbetsmoral och arbetar gärna mycket och ibland mer och hårdare än jag borde, men inte nu. Det känns så extremt oinspirerande och tråkigt. Jag räknar timmar och minuter tills arbetdagen är slut och söndagsångesten är värre än någonsin. Ingenting som rör arbetet intresserar mig och jag orkar inte dra igång några egna projekt. Det är hemskt för större delen av tiden längtar jag bara bort. Jag som alltid brukar arbeta snabbt, effektivt och gillar att bocka av saker på min "att göra lista" har nu börjat skjuta upp saker som inte är så brådskande. Missförstå det inte. Jag gör vad jag ska men helt utan glädje och driv.
Det kan ju mycket väl vara kroppens sätt att be en om att ta det lite lugnare, men att bli så här fullkomligt likgiltig är ju inte heller så kul.
I övrigt kan jag meddela att min mage är så galet svullen att jag knappt kan dölja den. Mina nojjor trogna har jag nu fått för mig att jag har för mycket fostervätska eller en blödning i livmodern som späder på sig utan att komma ut. Att allt skulle vara helt normalt och att jag bara råkar vara en av dem som får mage tidigt känns liksom för enkelt. Jag är inte van vid att något är enkelt och flyt är inte något jag vanligtvis är förunnad. Om så är fallet denna gång så tackar jag å det ödmjukaste.

1 kommentar:

Signora sa...

Jag tycker det låter normaaaaaalt. :-)
Jag var som du tidigare; Älskade mitt arbete, arbetade mycket och var framgångsrik (om man får säga sådant själv). Men sedan jag fick barn har jag inte arbetat igen... Överhuvudtaget! Nu bor jag i en del av världen där det är socialt accepterat att inte arbeta när man fött barn. Men ändå. JAG!?!?!?!

Och svullen mage? :-) Jag antar att äggplockning och svullna äggstockar var anledningen, men jag började använda gravidbyxor så fort jag plussat. :-o Och jag har inte tagit av dem sedan dess...

Så jag tror nog att allt är som det ska med dig. :-)