onsdag 28 januari 2009

Är du gravid?

Hur tror ni att det gått på jobbresan som jag är iväg på? Var ju en aning brydd över hur jag skulle dölja min svullna mage. Att jag nu har gått omkring i stora kläder och inte druckit vin till middagarna har väckt misstankar hos en kvinnlig kollega som till slut frågade rakt ut... "Du har klätt dig i så stora kläder dessa dagarna och drack inget vin till middagen, är det något på gång?" Jag blev såklart ställd, men var ju lite beredd på det där. Försökte svamla på om att jag har gått upp lite i vikt och att det känns skönare med lite rymliga kläder då. Vet inte om det gick hem, men hon bad om ursäkt och hoppades att jag inte tagit illa upp.
Kan även meddela, fast jag knappt vågar skriva det att blödningarna hållit sig borta i tre dagar nu. Det känns mycket skönt! Känner inte så mycket överhuvudtaget vilket såklart oroar mig nu istället. Att jag är svullen som en flodhäst om magen och att brösten ser ut som blårandiga badbollar talar sannolikt för att graviditeten fortlöper, men man kan aldrig veta. Som M&M skrev i sin blogg så hade man hade helst gjort ett VUL om dagen för att veta exakt hur läget var. . Längtar till KUB-test på fredag även om det såklart också skrämmer mig en aning då man ju kan tvingas stå inför fruktansvärt jobbiga beslut.

5 kommentarer:

Signora sa...

Flodhäst med blårandiga badbollar? Schnygging där! ;-)

Själv är jag smal, smidig, vältränad, len i munnen, tålmodig och allmänt läcker! :-D

Men om ett år är vi i form igen!

zygoten sa...

Visst är jag lovely, feel soooo sexy;)

MochM sa...

Jag fattar fortfarande inte hur folk bara kan fråga sådär. Jag har en kollega på jobbet som ofta går klädd i tunika. Jag ser henne inte så ofta men häromdagen var där en tydlig bula. Alltså verkligen TYDLIG. Jag sa ingenting, däremot frågade jag en annan kollega som sa att "javisst, hon är i 6:e månaden tror jag". Så du fattar - det syntes. Ändå kan man faktiskt bara hålla det för sig själv, eller skvallra med andra, hihi, för det är nog alltid oundvikligt.

Ja fram för fler VUL. Eller kanske snarare lugnare gravida kvinnor, vad vet jag... Men det är ju så himla svårt.

Det kommer gå finfint för dig på fredag, det är jag säker på!

Må bäst, du blårandiga flodhäst! :-D

m.

Anonym sa...

Hej!

Emma Fahlstedt heter jag, är journalist och skriver om graviditet och föräldraskap. Jag har läst din blogg och undrar om du skulle vilja ta kontakt med mig? Jag hittar ingen mailadress men du får gärna maila mig på emmafahlstedt@gmail.com

/Emma

Anonym sa...

Jag läste att KUB kan ge missvisande resultat efter en ivf. Bara så att du inte nojar ur om du skulle få "dåliga" siffror. Här står lite:
http://www.familjeliv.se/Forum-7-139/m40556074-1.html