onsdag 21 januari 2009

Mattvång

Jag har överhuvudtaget inget sug efter proteinrika livsmedel. Vill inte ha fisk, vill inte ha kyckling, vill inte ha kött, vill inte ha bönor (förutom vår böna såklart;)) eller linser. Det är inte så att jag mår illa av åtanken, men jag är osugen. Jag vet ju att det är viktigt så jag tvingar i mig en bit kyckling, ett ägg eller kött men det är verkligen med tvång. Visst är det konstigt. Allt annat gå utmärkt att äta och jag är sugen på frukt, grönsaker, bröd, mjölkprodukter etc men inte på proteinet.
Jag har också blivit ordentligt trött på de bruna flytningarna så idag har jag mailat min BM för att få råd, inget svar idag.
Har inte så mycket att skriva om annars. Dagarna flyter på fortfarande helt utan arbetslust däremot fixar och donar jag här hemma under min lediga tid. Jag är inte en av dem som brukar ha tid eller ork att göra det, men nu helt plötsligt ska det fräschas till både här och där. Börjar man "boa" så här tidigt månne?
Om ni undrar om min oro försvunnit så är svaret fortfarande nej. Den gnager på i bakhuvudet så länge mina bruna flytningar inte slutar skulle jag tro. Jag har ju blivit en riktigt nervokärring, brukar aldrig vara såhär och jag gillar det inte, det blir jobbigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hittade till din sida idag och ville bara lämna ett avtryck. Först och främst: Grattis till graviditeten!
Det slog mig när jag läste din profil att det finns likheter med min, jag bor också med min man och hans barn, och vi försöker få ett gemensamt.
Lycka till nu med fortsättningen också!

Tovalisa