fredag 2 januari 2009

Vecka 10

Idag går jag in i vecka 10. Jag är fortfarande trött och behöver sova på eftermiddagen. Hur ska det gå på arbetet, att ta en tupplur mitt i allt går ju inte!! I övrigt mår jag bra, mår knappt illa, lite ont i svanskotan och ligamenten hugger till ibland men det är det lilla. Jag är oerhört glad att jag sett lilla bönan och hjärtat som slog annars hade mina nojjor fortsatt i all oändlighet. Nu försöker jag istället vara tacksam över att jag mår så bra. Men jag ska erkänna att oron inte försvunnit helt. Visst finns den där och gnager lite emellanåt.
Vi ska ha fest med jobbet nästa vecka och jag är SÅ osugen. Jag blir trött bara jag tänker på det, men jag kan inte låta bli att gå. Det är ingen som vet att jag är gravid på arbetet och så får det vara några veckor till, kanske många veckor till.
Det har varit så skönt att slippa alla resor nu när jag varit ledig ett tag, underbart faktiskt! Om allt går vägen med bönan så ska jag nog också använda föräldraledigheten till att fundera över min framtida arbetssituation. Jag kommer inte vilja vara borta hemifrån så mycket sen som jag varit fram till nu. Jag vill kunna jobba deltid, jag vill kunna vara där för min familj. Vi får se hur det löser sig. För löser sig det gör det alltid på något sätt.

4 kommentarer:

Signora sa...

Haha! Jag fattar fortfarande inte hur du kan gå in i vecka 10 IDAG, när jag gjorde det för tre dagar sedan!?! Vi hade ju äp samma dag, eller om du tom var en eller två dagar före mig? Skumt! :-)

Hoppas tröttheten går över snart. Och njuuut av att slippa illamåendet!

Kram!

zygoten sa...

Ja, visst är det konstigt. På min klinik räknar man dagen för återförande som ägglossning, inte äggplocket det är därför jag är senare än dig...

Anonym sa...

Hejsan! :-) God fortsättning på det nya året. Tydligen är införandet och så helt orelevant, för det är ju NÄR befruktningen skett som är det viktiga eller hur det var. Rätt ointressant för MB ändrar datumet en dag fram och en bak och en fram... typ hela tiden. :-) Jag räknar inte heller mina veckor sedan insättningen (neligt alla uträkningar och mätning av fostert). Så det kan vara olika även om man gjorde det samma dag vad jag förstått. Jag bara vill gratulera så himla, himla mycket till lille/lilla bönan. Jag blev offentlig den 22 dec. Då hade jag gjort en KUB-test som visade sig vara helt perfekt. Då var jag i vecka 12+4 (i 13:e veckan alltså). Då kände jag att jag VÅGADE hoppas, och när jag väl blev offentlig så blev det som en ny nivå liksom. Skitkul!! Nu ser vi fram emot 2009 år tillsammans tjejer, eller hur? :-) KRAM från Jenny och Lille Skrutten.

MochM sa...

Vecka 10! Grattis. Vad skönt! Önskar jag var där, och lite till typ nu...
Märkligt det där med räknandet. På min klinik sa man "räkna dig som 2v gravid 2v efter ET"
Kram m.