fredag 9 januari 2009

Underbara helg - välkommen!

Så var den första arbetsveckan avklarad, skönt att det var en kortvecka. Tycker nog ändå att den värsta tröttheten gett med sig lite, i bakhuvudet gnager så klart tanken om att det kanske är för att bönan gett upp... I ett försök att hålla modet uppe så har jag åtminstone inte blött något färskt blod sedan i tisdags kväll. Men nu vill jag att det ska ta slut helt. Varje besök på toaletten påminns jag ju om att livet är väldigt skört.
Signora undrade i sin kommentar på mitt förra inlägg när jag tänker berätta på arbetet och om det påverkar min arbetssituation eftersom jag reser mycket. Jag har inte bestämt helt 100 men jag tror att jag drar på det ett tag. Tyvärr kommer det initialt inte att göra någon skillnad på allt mitt resande att jag är gravid. Arbetet ska göras och jag är ensam om min tjänst i Sverige... Om graviditeten fortlöper så långt som till sjätte månaden så blir det ju problem med flygandet och det kan ingen göra något åt. Det rensar naturligt bort en del resor vilket inte gör mig något. I värsta fall innebär det att jag får åka tåg överallt och då kommer jag inte hem på kvällarna utan alla resor som inte är på ett köravstånd inom 3-4 timmar blir då med övernattning. Det känns antagligen sådär att sitta höggravid på hotell och egentligen bara vänta på att få åka hem nästa dag. Framtiden får utvisa hur hårda pix det blir.

1 kommentar:

Signora sa...

Det låter rejält jobbigt att resa så mycket under graviditeten. Jag hade själv tididgare ett jobb med 200 resdagar / år och hade aldrig fixat det som gravid. Eller ialla fall inte så som min förra graviditet var.
Kommer det finnas en vikarie under din föräldraledighet? I så fall kan denna kanske ta en större del av resorna redan innan du går på ledighet?

Nåja, det tål att funderas på.

Kram och trevlig helg!