tisdag 17 mars 2009

Synlig rörelse

Idag har jag sett små rörelser utanpå magen, men så fort jag vill känna slutar h*n. Det var som små, små snabba sparkar på vänster sida och jag trodde först jag såg fel, men så kom det en gång till och sedan någon spark på mitten av magen. Verkligen häftigt! Hoppas bönan får till det någon gång när min man är där. Han väntar så tålmodigt, sitter med handen på magen i tv-soffan på kvällarna, pratar med magen och försöker locka fram en rörelse han kan förnimma, men utan någon större framgång. Det har lyckats en gång mot hans kind, men det var ett tag sedan och självklart vill han uppleva det som gör graviditeten mer påtaglig och verklig för honom.

2 kommentarer:

MochM sa...

Åh vad mysigt det låter!
Sparka bönan, sparka! :o)
m.

Signora sa...

Ah, det är så häftigt! Man kan ligga i flera timmar och bara stirra på sin egen mage! Här kickar det på rätt bra varje kväll. Man kan känna det utanpå, men än så länge har jag inte kunnat se det. Men det är sagolikt! :-)