torsdag 12 mars 2009

Snö-igen!

Idag hänger jag upp mig på snön. Bor i södra Sverige och där har våren försiktigt, försiktigt börjat göra sig hörd genom små blyga snödroppar och krokus. Solen sken så underbart imorse och jag planerade för en härlig strandpromenad under dagen. När jag väl tänkte ta mig ut kom snön. Det snöar fortfarande och det ganska kraftigt kombinerat med den eviga blåsten. Nu vill jag inte ha mer snö. Jag vill ha vår, sol, kvittrande fåglar och havsbrus. Jag vill slippa tjocka jackor och strumpor, blött och sönderblåst hår. Jag vill ha ljus nu, trött på mörkret. Tur att jag har mitt eget lilla ljus. Hur mörkt det än är runtomkring så kan inget rubba den glädje och det ljus som lilla miraklet sprider inom mig.
Bönan verkar också upprörd över snön för det har varit ganska rörligt därinne idag. Varje gång jag försöker buffa tillbaka slutar h*n. Är den lite bestämd kanske? Har ingen aning vem det i så fall skulle komma från;)
Går in i vecka 20 idag, det är ju helt galet så fort tiden går, nästan halvvägs!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjoho, vecka 20! Fattar inte vart tiden har tagit vägen, känns inte alls länge sedan plusset.

Jag tyckte också att det var lite vårigt här uppe innan, men så kom snöstormen i måndags och nu har vi mer snö än vad vi haft på hela vintern. Helt fel tidpunkt! Bra att fokusera på det lilla miraklet och ljuset som h*n sprider:) Skrattade åt att det är en bestämd en där inne för inte kan det väl vara efter mamma hihi? KRAM