fredag 20 mars 2009

Halvlek

Tack för kommentarerna på föregående inlägg och jag får kanske ta och tänka om när det gäller flygresorna. Det är verkligen en omställning efter att ha arbetat hela sitt vuxna liv hittills och nu ska den yrkesrollen tillfälligt sättas i karantän. Jag kommer dessvärre inte att ersättas under min föräldraledighet så det är ingen vikarie som kan hoppa in och börja avlasta mig tidigare. Jag tycker väldigt synd om de stackare som ska dela på mitt jobb sen.
Om jag skulle hitta någon ytterligare info om försäkringarna så skriver jag om det på bloggen.
Igår hade jag gått halva tiden. Det har gått så fort att jag knappt fattar det, 20 veckor! Kan också stolt meddela att lilla bönan för första gången sparkade sin mamma på handen igår, det kändes så härligt! Jag fick ett ordentligt glädjerus av att veta att mitt blivande barn kommunicerar med omvärlden. Pappas händer är dessvärre fortfarande oinvigda. Börjar tycka lite synd om honom nu. Igår vädjade han högt "snälla bönan kan du inte sparka lite så jag får känna dig". Bönan är hårdhudad för det hjälpte föga. Jag hoppas på bättre framgång i helgen eftersom bönan är livligast på fm och i veckorna är vi ju på våra respektive arbeten då. Imorgon får det nog bli maganalys i sängen istället.

Inga kommentarer: