måndag 30 mars 2009

Håll tassarna borta!

Jag visste att det skulle komma, men trodde inte det skulle vara något problem. Varför ska alla känna på magen!!! Jag blir tokig på detta. Varför är min mage helt plötsligt allmän egendom och varför förutsätter alla att det är helt legitimt att klappa en annan människa på magen bara för att den har värdefullt innehåll? Jag är jättestolt över min mage och visar gärna upp den så folk kan SE, men ta inte på den! Jag gillar inte ens att mina föräldrar klappar på magen, blir skitförbannad faktiskt. Än så länge har jag inte sagt något för jag vet ju att alla menar väl och att de skulle bli ledsna om jag yppade mitt missnöje, men det är inte ok. Jag trodde jag skulle tillhöra dem som inte bryr sig om lite klappar hit och dit men jag tillhör definitivt den andra skaran. Jag kanske är konstig. Har aldrig gillat att någon tar på min mage och gör det fortfarande inte. Min mage är min och att känna på den är förunnat mig och min älskling. Det är en fråga om integritet. När de rejäla sparkarna kommer kan jag förstå att folk vill känna och det (tror jag) kommer kännas okej, men nu är ju inte detta fallet i dagsläget så håll tassarna borta, grrr!!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan bara hålla med, håll tassarna borta!

För mig känns det dock ok att vissa människor som jag har en väldigt nära relation till tar på magen (de brukar dessutom alltid fråga innan), men andra människor? Nej tack.

Har inte heller sagt något till dem så hojta till om du kommer på ett bra sätt att be dem sluta... KRAM

Hanna sa...

Jag instämmer också. Hade tex svärmor på besök i fredags - vi möttes upp på trädgårdsmässan i Älvsjö (dvs helt offentligt) & hon kastar sig fram & lägger båda händerna på min mage & ojar sig om vad fin den är. Det var väldigt obehagligt, men sa jag ngt? Nä, så klart inte. Jag inser ju att de är hennes barnbarn därinne & att hon är väldigt glad för det, men magen den är min! Men vad sjutton säger man?