måndag 23 mars 2009

Barnmorskan

Idag har jag varit hos BM. Allt verkade bra och jag fick höra bönans hjärtslag pumpa på så fint, så fint. Trodde jag skulle vägas idag, men icke. Märks att man inte har ett helt neutralt förhållande till vikten ens under graviditeten för jag blev lättad när jag inte behövde kliva upp på vågen. Trodde faktiskt att jag hade accepterat den ökande vikten men den känns visst lite jobbig trots allt. Skulle gissa att det grundar sig i rädslan att kanske inte bli av med de överflödiga kilona sen och att inse hur tråkigt och jobbigt det kommer att bli att kämpa mot vågen. Inte heller mättes något SF-mått. Det görs visst inte förrän i v 25.
Det känns mysigt att vara hos barnmorskan. Allt blir så påtagligt verkligt där och min BM fokuserar på positiva saker och ser framåt på ett sätt som jag inte riktigt vågar göra. Jag känner mig som en stolt, blivande mamma när jag går därifrån.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med, det är verkligen mysigt att vara hos bm:) Det är en sån underbar upplevelse att äntligen vara gravid och få vara med om allt som "tillhör". Kram