måndag 9 mars 2009

Frivolter och applåder

Idag på förmiddagen innan ultraljudet hade jag verkligen mycket fladder i magen. Har känt så någon gång emellanåt de senaste veckorna men inte varit säker på om det varit gaser eller bönan. Idag var det i alla fall så ihärdigt att det knappast kunde vara något annat än bönan om jag inte haft någon typ av magsjuka på gång.
Kände mig lite nervös i väntrummet innan det var dags. Skulle bönan leva, skulle hjärtat slå tillräckligt fort, skulle allt se så normalt ut som det kunde? Många farhågor for genom mitt huvud.
Väl på plats i det nedsläckta rummet kunde jag på skärmen skåda en livlig krabat. Det lilla underverket snurrade hit och dit, sprattlade med benen och utmanade verkligen den tålmodiga läkaren som fick leta och leta för att hitta rätt vinkel till nödvändiga mått och observationer. Allt såg fint ut och tillväxten följer exakt tid för ET, på dagen faktiskt. Fick bekräftat att det fladder jag känt verkligen är bönan som rör sig. Underbart att veta vad som känns och hur det känns!
När läkaren avslutade med att säga att allt såg normalt ut så klappade bönan händerna. Vilken kaxig smarting va!
Glad i hågen firade jag med en påse blandgodis och min första gravidtidning. Nu är det på riktigt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så härligt! Måste vara underbart att se den lilla krabaten leva loppan och samtidigt känna rörelserna:) Hoppas få uppleva samma sak på onsdag. Kramar

MochM sa...

Vilket underbart fladder det måste vara!
Ni kollade inte kön? Vet att det inte alltid går, men vi har en liten tvist här hemma. Att göra eller inte göra, om det går alltså. M vill, jag vill inte... Vi får se, ett par veckor kvar till vårt RUL.
Härligt härligt att allt såg fint ut!
Sköt om er!
m.

Hanna sa...

Vad roligt! & snart kommer nog första "ordentliga" sparken. Det är skithäftigt - lovar! :) Kram!

Anonym sa...

:-D