måndag 16 mars 2009

Kick it!


Jag är otålig, vill känna ordentliga sparkar nu, nu, nu!!! Fick ju vad som troligtvis var en rejäl buff från bönan när vi var på skidsemester, men sedan dess är det mest fladder. Det är ju naturligtvis också underbart, men jag vill ändå ha mer...
Jag läste i en tidning om en kvinnlig cirkusakrobat som berättade att hennes bebis minsann vände sig när hon stod på händer. Vad tror ni jag har gjort nu? I ren desperation har jag idag stått på händer för jag tänkte att bebis då ville vända sig. Det blev inte riktigt så för jag orkade inte stå där särskilt länge. Jag verkar inte klok, jag inser det och det må så vara, men lite kiv får väl lilla bönan tåla!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Min mammas tips, som hon fick av sin BM när hon väntade mig, var att ligga en stund på mage. Inte så bekvämt varken för dig eller bönan & då kanske h*n säger ifrån! :) Jag har inte testat själv så vet inte om det funkar (men enligt min mamma gör det det!).

Det sätter nog i gång på allvar med sparkandet inom en vecka eller två! :) Flempan lever rövare där inne många ggr per dag nu. Fantastiskt kul - men (jag skäms över att säga det) ibland också ganska obehagligt nu när det börjar bli lite mer drag i kickarna (en ordentlig "tarmspark" när magen är orolig är ganska läskigt...).

Men men, skulle inte byta bort Flempans sparkar för allt smör i småland! :)

Signora sa...

Hahahaha! :-)
Jag vet en tjej som stod på händer för att barnet var felvänt i vecka 38, men ingen som gjort det i syfte att få känna sparkar.
Men alla sätt är nog bra... ;-)