fredag 3 oktober 2008

Helg, höst & energinivå

Idag har jag lyxat till det och påbörjar min helg fr o m nu, tjoho!! Jag blev godkänd på kursen vars prov jag inte hann läsa inför. Det känns otroligt skönt att inte ha det hängande över sig:)
För första gången på ganska länge har min man och jag en hel helg utan bonusbarn framför oss, helt för oss själva. Man får nästan svårt att veta vad man ska göra av den. Ibland är det ju skönt att bara få vara, risken är väl att man (läs jag) bara somnar i soffan framför tv'n och vips så har helgen försvunnit och när söndagkvällen kommer ångrar jag att vi inte gjorde något mer. Vi får väl se vad som händer
Annars går det mesta lite på sparlåga nu i väntan på spraystart. Jag följer mina bloggvänner och en del av dem är långt fram i behandlingen nu, där jag också vill vara... Funderar en del på hur det ska gå med tröttheten jag upplevde under Synarela behandlingen, hur det ska gå denna gången när det kommer ovanpå årlig hösttrötthet. Har inte känt mig riktigt pigg på länge, jag kan somna när och hur som helst. Har själv tolkat det som ett svar på att hösten kommit, men det kan så klart bero på många andra saker. En av de sakerna är att man blir trött av att fundera på barnlösheten och framtiden. Jag tror att den känslokarusellen konsumerar oerhört mycket energi. Undrar hur min energinivå skulle ha varit utan den extra tyngden och sorgen. Ser jag tillbaka i tiden några år så var jag nog betydligt mer energisk då innan de här problemen dök upp även om jag aldrig varit någon Duracell kanin. Kanske piggnar jag till lite efter en härlig helg som ligger framför mig just i denna stund!!!

Inga kommentarer: