söndag 19 oktober 2008

Spraydag 8

Äntligen hemma! Det har varit en krävande vecka och jag är verkligen helt slut. Är i stort sett bara hemma och vänder innan det är dags igen...
Jag tycker det gått förhållandevis bra med sprayandet. Det har varit svårt att passa tiderna pga programmet så det har diffat någon timme hit och dit men så får det vara. Precis som förra behandlingscykeln så är jag varm, jättevarm. Nätterna är värst då jag emellanåt vaknar fullkomligt genomblöt. Mitt humör är sådär, också det påverkades förra gången. Jag är känslosam och har väldigt lätt till gråt och ilska. Jag har för mig att jag hade huvudvärk förra gången men den har hållit sig borta än så länge, skönt.
Tiden har faktiskt gått fort och jag är ju redan på spraydag 8! Förra gången fick jag spraya extra länge pga semestertider på kliniken så nu undrar jag hur tidsplanen egentligen kan se ut. Jag kommer inte göra någon kontroll för att se så jag är nedreglerad utan när blödningen kommit ska jag ringa kliniken för direktiv. Börjar man vanligtvis att spruta direkt när blödningen kommer eller? Någon som vet?
Sprutdag 5 ska de kontrollera östradiolnivåerna och sprutdag 8 är det u-ljud, mer vet jag inte. Jag har inte fått någon preliminär vecka för eventuellt ÄP heller så det är verkligen en utmaning att planera sin tid:( Det är inte lätt att hålla sin kalender öppen och flexibel. I absolut nödfall får jag mörka på något sätt, men jag hoppas jag slipper för det känns inte bra.
Förresten har jag ont kring äggstockarna. Det hade jag inte förra gången och det förbryllar mig lite eftersom det är ett symtom som saknar logisk förklaring.

1 kommentar:

MochM sa...

Skönt att det går bra. Skönt också att ha mycket att göra så tankarna kan hållas på avstånd. Så känner jag i alla fall.
Jag sprayade 2 veckor första gången, 3 andra. Tror 3 veckor är "regel".
Önskar dig en fin vecka.
m.