onsdag 8 oktober 2008

Apoteket

När jag skulle beställa hem mina läkemedel för denna omgången uppstod det lite problem.
För det första var det ju osannolikt sega personer jag fick prata med som bara kopplade runt mig när de inte själv kunde lösa problemen. Det finns så klart kompetenta människor som arbetar på Apoteket också, men just dem prickade inte jag in denna gången.
Det lite konstiga med e-recept är att man själv inte riktigt vet vilka recept som ligger. Jag fick höra att det blir Pregnyl denna gången istället för Ovitrelle. Har inte orkat läsa på än. Är det någon som vet varför man väljer det ena eller det andra? Som jag skrivit om tidigare så har de också bytt Gonal-f till Puregon.
Det visade sig nu att Pregnyl är restnoterat och kan inte beställas hem. De kunde inte heller ge några besked om när det kunde tänkas bli tillgängligt igen. Jaha, så var det med det! Får väl vänta lite och se vad som händer, ska ju inte ha den riktigt än. I värsta fall får jag kontakta kliniken så de får skriva ut Ovitrelle istället. Det ordnar ju sig, men visst är det jobbigt att det inte bara kan flyta på, det tar ju sådan tid! Jag satt i telefon i ca 1 timme för att inte ens få tag i allt jag behövde och nu innebär det en extra runda till Apoteket också.
Usch, jag låter som en riktig gnällkärring och inlägget blev bara en rörig klagosmet så nu slutar jag skriva för idag...

2 kommentarer:

Signora sa...

Hej!
Jag har just hittat till din blogg (efter din kommentr hos mig) och läst igenom den nu. Det verkar som att vi kommer genomföra våra andra ivf-behandlingar ungefär samtidigt? Jag börjar spraya 21 opktober, strax efter dig kanske? Liksom du blev jag överstimulerad första gången så jag förstår dina funderingar kring hur det kommer gå den här gången.

Nu ska jag lägga till dig på min blogglista så att jag inte missar några inlägg framöver. :-)

zygoten sa...

Kul att du hittat hit! Ja, jag börjar spraya bara en dryg vecka innan dig så vi kan verkligen följas åt genom nästa behandlingskarusell:)/Z