tisdag 7 oktober 2008

Förkylning

Hjälp, jag håller på att bli förkyld! Jag blir ytterst sällan sjuk och har inte varit det på 1 1/2 år, men nu är det dags. Varför ska det komma just nu när jag ska spraya? Det är väl typiskt. Som vanligt har jag en tendens att överdramatisera saker och ting.
Nu ser jag framför mig hur Synarela doseringen inte blir rätt för att näsan bara rinner alternativt är helt svullen och stopp. Nedregleringen blir misslyckad och förlängd, hormonstimuleringen framflyttat likaså ÄP. Vips så passade det inte in i mitt tidsschema längre och jag befann mig med mina äggblåsor på annan ort, kanske tom i annat land så gick allt åt h-e igen och äggblåsor och eventuella ägg fick skrumpna ihop till ingen nytta.
Eller så kan jag ju försöka tänka lite positivt!;) Att förkylningen hinner gå över innan söndag (vilket är det mest troliga) och att allt är på banan, att allt kommer gå så bra, att jag inte har några biverkningar av behandlingen, snarast mår jag bättre än vanligt. Jag kommer producera massor med finfina guldägg och ÄP är en dans på rosor. Därefter blir ALLA ägg befruktade och av det vi får tillbaka blir det äntligen vårt efterlängtade, älskade barn!
Jag kan ju också försöka stanna kvar i verkligheten och det innebär väl ett mellanting av ytterligheterna. Men det vill jag bara göra om slutet blir bra!

2 kommentarer:

Lilla J sa...

Hoppas förkylningen hinner gå över!
Om inte annat så ska det gå alldeles utmärkt att spraya trots förkylning. Se bara till att snyta ur näsan ordentligt precis innan sprayningen så ska det gå bra!

Anna-Bell sa...

Jag väljer det sista exemplet och den positiva linjen. Nu ska detta gå vägen!