söndag 12 oktober 2008

Spraydags!

Så var första Synareladosen sprayad. Jag har svårt att definiera vilka känslor som överväger idag. Har sovit riktigt dåligt, känner mig stressad över mitt arbetet, mår dåligt över min vikt, är rädd för att misslyckas med ivf:en. Saknar känslan av hoppfullhet som jag hade förra gången.
Den här behandlingscykeln kommer delvis att äga rum under en intensiv resperiod vilket suger, men jag vill inte vänta längre nu. Jag åker iväg för en arbetsveckas resa redan ikväll. Är stirrig för att jag ska glömma medicinerna hemma, att glömma doser eller att jag inte kan komma ifrån för att ta medicinen. Jag är stirrig för att biverkningarna ska få mig att framstå som en zombifierad fågelholk. Kort och gott jag är sömnlös och panikslagen.
Pratade med kliniken i fredags beträffande det faktum att jag inte fick någon penna till ampullerna med Puregon och att Pregnyl är restnoterat. De skulle komplettera förskrivningen så jag får hjälpmedelskort för penna i början av nästa vecka. Om fallet är detsamma med Pregnyl även när det är dags så skriver de ut Ovitrelle istället. Personen jag pratade med var jättetrevlig men när hon kommenterade att det ju var goda tider innan jag skulle använda sprutpennan så blev jag trött. Det är inte goda tider eftersom jag ju i stort sett befinner mig i ett annat land under de närmaste 13 dagarna.
Som om jag inte är bekymrad nog så tänker jag också att mina förutsättningar att lyckas redan från start är sämre då jag inte direkt är harmonisk och lugn. Vilket ägg skulle vilja bo i min stirriga, stressade livmoder...

4 kommentarer:

Anna-Bell sa...

Jiha du är på G! Underbart! Kanske att behandlingen känns kort när du är borta en del med jobbet? Lycka till nu!

Signora sa...

Grattis till spraystart!
Och det kommer ordna sig. Både med sprutorna och smygmedicinerandet. Sprayen behöver man ju egentligen inte alls smyga med. För vem skulle tro att det är annat än vanlig förkylningsspray? Man behöver ju inte skylta med vad det står på etiketten direkt. Sprutorna kanske är lite knivigare att dölja, men du kan ju ha dem i handväskan och bara gå på toaletten när det är dags?
Jag tror det kommer gå BRA! :-)

Anonym sa...

Många ägg vill bo i din stirriga livmoder;-)! Skoj att du är på G vännen! Hoppas allt resande gör att du inte behöver fokusera så mycket på spray och sprutor. Kanske bara säger "vips" så har du en liten inneboende!
Ha en bra resa!

Signora sa...

Hur går det för dig med resandet och sprayandet? När är det dags för nedregleringskontroll och stimulatonsstart?